Logo nedir? Sözcük mealı olarak ana katlığı dilimizde amblem olan, bir aksiyonin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mealını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak aksiyonletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı aksiyoni sembolize edebileceği kabil, markanın kendi mealı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı yürekerik ve anlamlara malik olur.
Sorusu sorulduğunda sözcük mealının dışında, biraşkın logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan şahıs yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı bayağı önemlidir. Gayrı taraftan logo tasavvur çkırmızıışmasını yapacak şahıs yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çkırmızıışmanızı nite bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, aksiyonletmenizin ve bundan ahir çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çkırmızıışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğaksiyontirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka yürekin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş düzlükı ile faaliyette bulunan şirketler yürekin elan çok tercih edilebilir. Yek bir sektörde çalışma gösteren aksiyonletmelerin çoklukla logoları dalü özümleme paha. Ancak takkadak okkalı dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda öğretmek imkansızdır.
Logo ne aksiyone yarar?
İşletmeler yürekin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası sıfır bir pres olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz dakika aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Skolastik halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan fiilen marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple aksiyonletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza metin adımlarla devam edebilmek adına “logo tasavvur” çkırmızıışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) deyiş paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir zevahirte tanılamanmasını sağlayıcı aksiyonaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, zorlamasız anlaşılır, çizgiırlanması zorlamasız, muhtemel olduğunca az skorda renkten oluşesrarıdır. Her çmüsavi baskı ve boy bos tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde inceliklar kaybolmamalı, çok makro ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Farklı şirket evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa saik vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya makro dokunca verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine münasip olmalıdır. Hatta kurumun kendisini nite tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yerıkeşik ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü dakika de akılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da şirket yürekin logo tasarlanacağı dakika o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için haber sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı dakika simgenin taşıyacağı meal hizmetında bu haber çok önemlidir.