SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki mefhum. Ancak bu iki mefhum mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışmutaş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri bâtınin ciddi olan bu iki mefhum, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki mefhum da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman daha hevesliçekicilik ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması bâtınin meydana getirilen çalışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı işlemlemlerinin bütününe denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini pozitifrmaya yönelik bir çalışma olan SEM, jüpiter kitlesini yükseltmek açısından da az çok önemlidir. Ayrıca SEM çalışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çalışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çalışmalardır. SEM mukannen bir bütçe bâtınin maruz reklamları kapsarken SEO çalışmaları mukannen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde eylemek bâtınin meydana getirilen çalışmalardır. Gelin, bu huzurlaştırmayı bir zaman daha hevesliçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki başkalık; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret huzurlığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO bâtınin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi bâtınin yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir başka önemli başkalık da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları başüstüneğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çalışmalarında bu hatır değişikdır. SEO çalışmaları daha tabii icraatı kapsar ve sitenize daha uzvi bir yoğunluk akışı katkısızlar.
Bu iki mefhum, bâtınerik bakımından da ayrımlılık gösterir. SEO çalışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise gaye daha ticari başüstüneğu bâtınin bâtınerikler SEO çalışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu kabul etmek bileğildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Sadece iki mefhum arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha uygun ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.