Tabiattaki bütün güzelliklerin davetine celi olan çocukların, kişiliklerinin şekillenmeye başlangıçladığı senelerde tanıdıkacakları ayrı ayrı konuşma aktivitelerinden artı olarak etkilendikleri açıktır. Bütün bu konuşma dalları beyninde hiç şüphesiz, müziğin ayrıcalıklı bir yeri vardır. Çocukların fiziksel, bilişyığın ve toplumsal gelişimleri ciğerin eğitimciler, er evetşta edinilen yararlı müzikal tecrübelerin önemini vurgulamaktadırlar.
Çocuğun müzikle kurduğu ilinti, aba karnında başlamış olan tabii bir ilişkidir. Valide kalbinin ritmik atışlarını dokuz ay süresince dinleyen çağa, özellikle duyularının geliştiği son dönemlerinde, annesinin sesinin farklı tonlarına, bu tarz şeylerin anlamlarına karşı hissî bir bağ geliştirir. Müziği duyabilir, annesinin mırıldandığı melodileri tanıyabilir. Gebeliğin son zamanlarında annesinin söylediği sakin melodileri, doğumundan sonrasında da tanıdığı ve bunları duyunca sakinleştiği ispat etmiştir.
Dünyadaki her tarımün, kendine özgü ninnileri vardır. Ninni, aba ile çağa beyninde oturmuş, müzikal bir hissî bağdır. Aynı ölçüde ustalıklevseldir de; annenin, çocuğuna, düzlemın uyumak ciğerin güvenli bulunduğunu belirtmesinin bir yoludur. Erken dönemlerde, çağa – aba – peder beyninde kurulacak müzik bağı, ötede evetşayacakları hissî ilişkileri katkısızlamlaştıracaktır. Bebeklikten çıkan çocuk, kendini katkısızlıklı bir yetişgaraz meydana getirecek etkinliklerle fecirışırken, müziğe özel bir örutubet verir. Etrafıyla olan ilişkilerine ve oyunlarına müziği severek ekler. Dış cihan ile ilişkilerinde müzik, onun ciğerin yararlı bir komünikasyon kaynağı haline gelmektedir.
Ülkemizde her devir ihmal edilen sistemli ve kapsamı geniş müzik eğitimi, güzel şekillerde çocuklarımıza sunulamadığı ciğerin, fiziksel ve ruhsal gelişimlerinde önemli bir destekten yoksun sözınmaktadır. Burada, hilekârlık bilimleri ve yabancı lisan üzere derslerin çok önemli bulunduğunu bilici ve konuşma etkinliklerinin çocuğu “derslerinden allıkıkoyacağını” düşünen aba-babaların da, olgun eksikliğinden meydana gelen hataları vardır. çalgı eğitiminin, uzun dönemde bilimsel nitelikli başlangıçarı içerisindeki şaşırtıcı önemiyle alakalı birkaç araştırmaya mekân verelim: